Posts

Showing posts from November, 2010

Aku Hanya Muslimah Biasa

Image
Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak..Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana yang siap untuk kamu pilih.. Padahal kamu begitu tahu, aku hanya wanita biasa, yang sangat jauh dari sempurna.Kerananya ku ingin kamu tahu, aku bukan wanita yang sempurna, aku begitu banyak kekurangan. Maka ketahuilah..
Kepadamu yang akan memilihku kelak.. 
Aku tak sebijak Siti khadijah, kerananya ku ingin kamu tahu, aku akan saja  berbuat salah dan begitu menyedihkan. Maka ku mohon padamu, bijaklah dalam menghadapiku, jangan marah padaku, nasihati aku dengan hikmah, kerana bagiku kamulah pemimpinku, tak akan berani ku membangkang padamu.. 
Duhai kau yang telah memilihku kelak.. Ingatlah, tak selamanya aku akn cantik di matamu, ada kalanya aku akan begitu kusam dan hodoh. Mungkin kerana aku begitu sibuk di dapur, menyiapkan makan untuk kamu dan anak-anak kita nanti –Insya’Allah-. Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap. Atau kerana seharian ku harus meguruskan ista…

:: Tanda Hati Mati ::

Image
Jika seseorang melihat orang yang susah
Mungkin sakit atau miskin dan papa
Hati tidak tersentuh, jiwa tidak simpati
Menunjukkan jiwa orang itu telah buta

Kalau melihat orang yang mendapat bala
Jiwa orang itu tidak derita
Melihat biasa sahaja
Tidak terasa apa-apa pada jiwa
Menunjukkan peri kemanusiaannya sudah punah

Sekiranya melihat gunung, laut, pemandangan yang indah
Hanya terpesona dengan pandangan itu sahaja
Tidak terasa kehebatan dan kebesaran Allah
Menunjukkan jiwa orang itu telah mati

Orang yang hatinya buta atau mati
Kemanusiaannya sudah punah

KAWAN

Image
Jangan Tersinggung Kawan
Kawan,
Aku mengingatkanmu
tak berarti aku marah padamu
Aku memarahimu
tak berarti aku benci padamu Aku benci sikapmu,
bukan dirimu
Aku juga tak sempurna,
aku juga penuh dosa
sama sepertimu kawan!
kenapa kita tak saling mengingatkan? Kau meradang! Kau bukan setan, tak kubilang aku malaikat kan? kita sama kawan! Mari kita berbagi,
sama-sama berbenah diri
kita mulai detik ini, jangan tunda nanti
bukan besok, bahkan lusa Antara kita tak tau pasti
Bilakah Dia undang kita kembali.....
Ya Allah... sesungguhnya ku memerlukan teman seperjuangan.. Tabahkan hatiku..kasihkan hatiku kpd saudara2 ku di sekelilingku agar mereka juga turut kasih kpd ku..

Dinner 50 Tahun PERKIM

Image
::6hb Oktober 2010:: Anis telah menghadiri majlis makan malam di Masjid Wilayah Kuala Lumpur sempena sambutan jubli emas Perkim. Seramai enam orang lelaki dan enam orang perempuan mewakili dari Perkim UIA, PJ.  Setelah meninggalkan jawatan timbalan presiden perkim Uia Nilai..Anis juz join Perkim UIA PJ ni, sebagai ahli biasa sahaja. Dinner pun Najihah (V.P PJ ) n Asyraf ( Pres PJ) yg ajak Anis turut pergi sama. Terima kasih kepada korang sumer. Actually, xknal pn ahli perkim PJ ni.. juz knal najihah, asyraf n marzuki jer. Syahmi kenal coz die tag anis lam pic kat fb mase gi majlis buka pose dgn Tun DR.Mahathir dulu. 
Majlis bermula kira2 jam 8.30 malam. VIP jemputan pada malam tersebut adalah Tun Dr.Mahathir n Timbalan PM. Majilis dibuka dgn bacaan doa, nyanyian lagu Negaraku dan nyanyian lagu Perkim. Lagu Perkim amat sedap! selepas itu, kami semua dijemput untuk menjamu selera sambil diiringi tarian berzanji. kumpulan nasyid Saujana juga turut membuat persembahan pada malam tersebut…