Bantulah dia...


Siapakah kita untuk menghukum mereka? mungkinkah mereka malu? mungkinkah sikap kita yg membuat mereka bertindak agresif dan sebaliknya mereka makin membenci kita yg berperibadi Mahmudah ini ? mungkin kita yg ego?? Kita tidak cukup berhikmah dalam mengendalikan sahabat kita yg diluar sana yg still hanyut.. 
  • Kenapa dengan semua orang? Terus menghukum saya tanpa mengenal diri saya sebenarnya. Allah lagi layak untuk menghukum saya berbanding kamu. Jika anda tidak kenal saya, janganlah terus katakan saya jahat. Saya tahulah saya tak pakai tudung, tapi yang pakai tudung pun belum tentu baik. Saya tak pernah nak sakitkan hati orang, mengapa nak sakitkan hati saya. Cubalah doakan orang dapat hidayah, kan itu lebih baik? Semoga saya mendapat hidayah untuk memakai tudung. Biarlah saya bertudung kerana ikhlas, saya tidak ingin hipokrit.
  •  ko ingat ko sembahyang dah kira bagus sangat ka? Dosa mengutuk tu apa kes? Untung-untung aku yang dapat pahala. Aku tahu lah aku ni jarang-jarang sembahyang, tapi yang ko ikut sedap kutuk aku apahal? Tak bolehkah doakan aku dapat hidayah? Untung-untung, ko yang dapat pahala juga kan wei? Doa ko tu makbul, jadi makbulkanlah supaya aku jadi orang-orang beriman! 
  • Entahlah geng, aku pun tidak tahulah napa macam ni. Susah juga macam ni. Tensen aku geng, bila lah aku dapat berubah ni. Belum ada hidayah lagi aku dapat. Ko doakanlah aku dapat hidayah. Ko kan sahabat baik aku, semoga doamu makbul aku dapat hidayah. Entahlah, bila aku dapat hidayah ni, sudah sesat habis aku ni. Oh tuhan, berilah aku hidayah.
Ironinya masyarakat masa kini, sungguh memerlukan hidayah untuk mengeluarkan dari kesesatan. 
Bantulah mereka..
Perbaiki diri kita..
Cari n tambahlah ilmu syg..agar kita dpat menghindari segala kmgkinan..
dapat menjwab sgala persoalan yg mereka lontarkan kepada kita scara 
hikmah, lojik, adil dan berteras quran n sunnah.
Peliharalah kami dan sahabat2 kami Ya Allah.. Aamiin..

*Plis wait for the next post.. something related with this post :)

Comments

Popular posts from this blog

Tudung Bulat, Akel, Bawal or Ariani ? Selendang Maybe ?

Pengalaman bersalin anak pertama (38 Weeks)

COMMITTEE MEMBERS LIST FOR TAARUF PROGRAMME 2011/2012