Posts

Showing posts from November, 2011

La !

Image
Sudah di Kata Jangan!
Jangan!
Jangan!
 JANGAN !
Sekarang,Tanggunglah sendiri! Usaha sendiri
berDoalah sendiri.

I said no. So,NO ! Fullstop.



Sekali Lagi

Image
Terima Kasih :')
Kerana..
Datang sekali lagi.
Sudah lama menanti..

Alhamdulillah..
'Aku Terima'


Oh,my maa. Jawahir Mohamed .

Image
Song: Maa From: 'Tare Zameen Par' film

u always by my side,thank you
Ma!! I Love You,Ma!


Sshhh...Ssshhh..Meh Sini..

Image
Ssshhhh.... Jangan Menangis.. Jgn...syg..
Allah Ada kan.. Tahanlah..

Sabarlah..  Sekejap je. Sekejap je.

Duduk diam2 ya.. Pejam mata.. Selawat.. Tenanglah.. Syukurlah.. Tidurlah..
A sentence by somenone: 'Hidup xlama nis....'
ya,Aisy mengerti ayat itu
Mmg xlama. Xlama lg pergi.

PASTI.
Cukuplah ALLAH bgku.

Buat Bakal Zauj .Hubby.

Image
Buat:  Suamiku (zauji) yang tercinta[hanya Allah mengetahui]
Dari : Bakal Zaujahmu Assalamualaika.. 
Alhamdulillah.. Allah memberikan kekuatan kepada ana untuk menulis entri ini... Sesungguhnya segalanya datang dari Allah, sedarlah wahai anta bahawa Allah sahaja yang memiliki dunia dan seluruh Alam ini. Udara yang kita bernafas ni, Allah tak mintak sesen pun, tubuh badan, kecantikan, harta, dan segalanya hanyalah pinjaman semata-mata daripada Allah untuk menguji kita... Sejauh manakah taqwa kita kepadaNya?
buat bakal zauji, ana tak berharap apapun pada anta.. Tetapi ana cuma harapkan anta menjadi seorang yang soleh. Bukanlah bermaksud perfect tetapi ana idamkan seorang lelaki yang soleh menjadi peneman hidup.. Sesungguhnya tiada siapa di dunia ini perfect. 
buat bakal zauji, ana bukan seorang yang perfect, terlalu banyak kekurangan pada diri ana. Ana ingin berubah setiap saat setiap detik ana cuba berubah . Ana cuba untuk memperbaiki diri ana. Ana ingin menjadi seorang isteri yang dapat menj…

Allah..sekali lagi.

Image
Sudah lama..
Sudah 20 tahun merasa nikmat sihat..
Alhamdulillah..Syukur dgn nikmat ini..


Amat rugi hidup seseorang Muslim kalau badannya sihat, kuat dan bertenaga dihabiskan dengan kerja maksiat dan melakukan amalan yang dilarang-Nya. Tambah malang lagi jika umur panjang tanpa amalan soleh sebagai bekalan di hari kemudian.

Rasulullah bersabda yang bermaksud:  “Kekayaan tidak akan menimbulkan bahaya bagi orang yang bertakwa. Kesihatan bagi orang yang bertakwa lebih baik daripada kekayaan. Dan keadaan jiwa yang baik adalah bahagian daripada nikmat.” (Hadis riwayat Ibnu Majah)
Namun tiba masa Allah ingin menguji.. Adakah benar kita masih bersyukur.. Mungkin Allah nak tarik nikmat itu  kerana kita tak mensyukuri nikmat sebelum ini..
Sabarlah Aisy.. Sabarlah kawan.. setiap yg berlaku ada hikmahnya.. setiap penyakit ada ubatnya..
ya,ada ubatnya..


YaAllah..berikanlah aku kekuatan..
Juga pada mereka yg sakit.. Mereka lebih sakit.. Mereka lebih kuat.. Ini kecil ja,kecil ja..
Alhamdulillah.. Aku Redha.. Syukur YaAll…

::Wasoya Abadan Abada::

Bantulah Mama dan Papa
dalam mencari Keredhaan Allah


Papa & Mama sibuk dalam persediaan
banyak persediaan
banyak sangat..


setelah itu kita akan bersua bersama2 
dalam Usrah Sakinah Sa'adah..

 Wahai Ahmad-Ahmad dan Aisy-Aisy ku,
Asywaq Aniq Amshari Adwa'
Asyiqi Anaqi 'Aqili
Semoga sentiasa dipayungi dibawah  tarbiyyah soleh/solehah
Antum sayakuunu Qurratu'aina Penyejuk mata Mama dan Papa..

KU PINANGMU DENGAN ALQURAN

Image
“Aduh..doktor, tolong..mannyak sakit ini kaki woo..”
“Itulah lu..apa pasal pegi bawak motor laju-laju. Itu kalau lu bawak slow-slow pun boleh sampai jugak apa..sabar sikitla..kami kalau orang Islam, nabi kami ajar sabar tu separuh daripada iman!”
“Wa bukan bawak laju pasal wa talak sabar doktor. Wa mau pegi tandas woo..sula talak tahan lagi.”
“Wo..itu pasal ka..lain kali lu jangan tahan-tahan tau. Bahaya, boleh kena batu karang!”


Suasana wad umum hospital amat sibuk. Pagi yang amat memenatkan bagi mereka yang berkhidmat mengabdikan diri buat orang lain. Suatu pekerjaan yang amat berat jika dilakukan hanya demi ganjaran berupa gaji ataupun wang semata. Tetapi akan menjadi sesuatu yang amat membahagiakan jika dilakukan untuk membahagiakan orang lain. Apakah yang lebih membahagiakan apabila melihat manusia-manusia yang kembali sihat dengan asbab bantuan daripada diri kita? Itulah erti hidup pada memberi. Kita akan paling bahagia apabila dapat membahagiakan orang lain.

‘Ya-Allah, bantulah…