Posts

Showing posts from March, 2012

Sanah Helwah

Image
Alhamdulillah . Ulang tahun Kelahiran ke 21 tahun :)
Salah satu cara untuk doa dimakbulkan adalah berpuasa dan berdoa pada hari kita dilahirkan .
Terima kasih kpd sahabat for the wishes ! got 160 birthday wishes this year ! :D
Juga coursemates yang buat kejutan . Terharu sangat sangat .  :')
dan yang bg hadiah-hadiah tu . Amat menghargainya :)






May Allah Bless u all .

p/s: boleh daftar mengundi dah :)



Kurang Bijak

Suatu hari nanti Allah pasti bantu...

Dalam sulit ada senangnya .

Dalam sesat ada jalan keluarnya .

kena kuat .

Jangan mudah lemah . Jangan mudah mengadu .
Jangan mudah rapuh.

InsyaAllah,,Allah ada.

Pasti ada jalan.

Suatu hari nanti akan tibalah hari itu  :-)

It's so hard ke Anis? hmm.
Actually,tak sangat pun cuma tidak cukup bijak lagi dalam menghandle nya. :-p

so??
Usaha lah.
Doa banyak -banyak . Bersyukur pun kena byk jugak,jgn reti nak mintakkk je em?

OKbai.





Dia Perlukan Gas!

Image
Ramai orang kata, kalau selalu guna..Bahaya..  Ada side effect nya..
Tapi.. Kalau tiada botol plastik berwarna biru tu.. Semua akan susah hati..

Dia Tidak mahu wajah bahagia mereka berubah Tidak Mahu. Tidak Mahu. Tidak mahu mereka susah.
Oh, tanah kelahiran dia.. Syukur masih ada peluang untuk menjenguk ke jendela.. Dia melihat mereka riang mengayuh basikal kesekolah agama.. MasyaAllah Rindunya dia!
Menghirup udara.. Sungguh nyaman udara dipagi hari.. cukup segar sekali.. Alhamdulillah..

tapi, hakikatnya.. disebalik udara yang segar itu, di disini.. dia masih memerlukan Inhaler  Lemahnya...
******** Dia juga perlu oksigen..
Tanpa oksigen, ada inhaler pun takkan bertahan..
Dia juga memerlukan kalam Allah.. Ya, Al-Quran .
AlQuran itu penyuci hati, Penenang jiwa diri  juga kalam motivasi . Tanpa ia, JiwanyaMati.
Allah. Allah. Allah.
Allah Maha Besar. Tetapkan kami atas landasan kebenaranmu. Peliharalah kami. Kami bersyukur dengan apa adanya.
Moga esok aku tidak lupa untuk bersyukur lagi…

Wishlist Kebendaan

Image
1. Kasut : Kasut dah koyak. Akhir tahun 2010 lagi guna kasut tu. Memang yer la nak rosak pun. Oleh Kerana tak sempat nak pergi beli. Tak keluar dan terlalu memilih so selalu tunda nak beli. Jadi, si baik hati Kamiliana suka bagi pinjam kasut croc dia. Maklum la, Asasi uia ni tak boleh pakai sandle pergi clas. Nanti ade spotcheck kena saman la. Baik beli kasut drpd bayar saman yang mahal tah pape tuh. Kasut Croc Kamiliana Kaler purple. Dia tak pakai sangat katanya. So, pakai la kasut dia selama dua minggu  tu. hehe. 

2. Al-Quran Tafsir: Ni la satu..Quran kesayangan guna sejak f5 lagi, hilang.  Cari punya cari xjumpa juga. Tak ada rezeki nak buat macam mana.  so,niat nak beli quran sendiri sebuah.  Kaler putih ke,purple ke,coklat ke hehe. 

3. Mouse : Sdg mencari design Tetikus yg pelik dan unik.hehe.


4. MP3/ MP4: Mp4 yang beli sejak 2009 dah tak masuk cas. Rosak dah la tu.

Setakat ni ,tu je la yg nak. Duit untuk keperluan lain banyak juga. Barang AED banyak juga kena beli. Tapi kasut  d…

Kekasih-Kekasih Baru.

Image
Jadilah manusia yang penuh kasih sayang . 
Tidak berdendam.
Tidak berprasangka
Punya hati yang lembut. Tegas dalam kelembutan.
Jiwa Mudah tersentuh dengan perkara yang mendekatkan diri Kpd Allah.
Berdampingan dengan para soleh solehah. 
Teman yang memimpin kita ke syurga

********************
Ku punya kekasih-kekasih hati baru..
Lyana , Farhana , Amirah dan Sofea .
Lyana si manis, Farhana yang simple, Sofea si tegas,
dan... Amirah..ku ternanti-nanti kehadiranmu :)
InsyaAllah, kita akan bertambah erat.

Aku Cinta kamu Kerana Allah
Buku nota usrah baru, comey! ;-)